woensdag 18 maart 2015

Ik heb wat in te halen...

Dat ik mijn blog aan het verwaarlozen was wist ik natuurlijk wel. Ik had me alleen niet gerealiseerd dat het al weer een jaar (!) geleden was sinds mijn laatste post. Of ik dat een jaar niets gedaan heb? Nee zeker niet!

Ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind om scrap-tijd te vinden met een mannetje die eerst ontzettend onregelmatig sliep en daarna vooral heel kort en een lijf die in die moment echt zijn rust nodig had. Inmiddels is dreumes (ja meneer is al weer anderhalf...) over naar één slaapje op een dag en in principe slaapt hij 's avonds en 's nachts ook oké (lees: we horen hem wel af en toe maar we hoeven er over het algemeen niet meer heen). Heel af en toe maak ik weer wat...

Van de afgelopen tijd heb ik drie verschillende dingen opgezocht. Twee recente en één alweer iets oudere:
 Dit LO'tje maakte ik inmiddels al weer een tijdje terug. Ons mannetje staat hier op terwijl hij net één is (sorry ik heb zijn gezicht weg gepoetst). Op het KDV kwam een fotograaf om "schoolfoto's" te maken. Superleuk!!

Al met al best oké gezien ik al zo lang niets meer gedaan had toch?

Voor een vriendin maakte ik (op verzoek) een fotoboek naar aanleiding van het geboortekaartje. Mocht je denken; wat een gekke vlek! Dat klopt; ik heb ivm privacy de naam weg gehaald.
 Het is een fotoboek die ik bekleed heb met stof en met vilt maakte ik de takelwagen en de naam. Zij plakt er de knutsels van de kids in. Goed idee!
 
Voor een collega die met pensioen ging werd ik gevraagd of ik wat in elkaar wilde zetten. We weten dat zij van reizen houdt en dus maakten alle collega's een A4 (of iets anders) wat met reizen te maken had. Aan mij de eer om hier één geheel van te maken...
 Dit is de voorkant. De naam heb ik wederom in verband met privacy weg gehaald.
 Op de foto is nog wat lijm te zien bij de knoopjes maar eenmaal opgedroogd zag je daar natuurlijk helemaal niets meer van.
 Het boek sluit met twee lintjes
 En de achterkant is simpel gehouden

 Binnenin het boek zit van alles. En dat vond ik juist zo leuk! Er waren collega's die een A4 hadden gemaakt zoals hier onder rechts op de foto
 En er waren collega's met uitgebreide wandelroutes en een lieve boodschap. Deze losse boodschappen heb ik in kleine kaartjes verwerkt die om te klappen zijn
De hele wandelroute is uit te trekken zodat hij in zijn geheel bekeken kan worden.
 Ik kreeg de vraag hoe ik het gedaan had. Nou komtie: mijn inspiratie was een album die ik ooit eerder maakte naar aanleiding van dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=ZpDvFmTDVXQ

Voor dit boek wist ik dat niet alle pagina's even dik zouden worden (lees: dat er ook echt dikke varianten tussen zaten met alles wat uitgeklapt moest kunnen worden) en dus maakte ik de ruggetjes van elke bladzijde in een W-vorm zodat er meer ruimte ontstond. Als je goed kijkt op de foto's (je kunt ze groter klikken) is dat wel te zien denk ik...

Al met al vond ik het boek niet perfect geworden maar ik was best tevreden. Nu maar hopen dat ze het mooi vond; ze heeft het gisteren gekregen maar helaas kon ik er zelf niet bij zijn op dat moment...

3 opmerkingen:

  1. Je hebt zeker niet stil gezeten het afgelopen jaar! Maar jammer hoor, wel bijhouden! Dan kunnen wij weer meegenieten! Je album ziet er erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé je bent er weer! Mooie dingen laat je zien. Iets vaker bloggen? ;-)
    groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo krijg je dan een heel lang en uitgebreid bericht, lekker bezig geweest en ach, wat belangrijk is komt eerst, dan de hobby en dan je blog. tot een volgend bericht maar weer! Mooie dingen heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen